BERÄTTARRÖST:     [En midjeväska visas, som har 90-tals känsla med tryck av engelsk konfekt på sig] Alla som köpte Interrail-kort i Sverige 1993 fick den här midjeväskan. [Väskan öppnas och broschyrer, guider och liknande tittar fram] Den var tänkt till att förvara pengar, pass, biljett och andra värdesaker. [Gamla polaroidbilder från tågsemestrar visas] Idén att ungdomar skulle resa runt i europa med tåg föddes 1972 då järnvägsbolag i 21 europeiska länder enades om att sälja Interrail-biljetter till ungdomar och under 21 år. En engångsföreteelse som blev en sådan succé att den blev ett permanent inslag i europas tågtrafik. [Väskan visas igen. Två kondomer i förpackning syns, och olika broschyrer. Broschyrer vinklas ut] Med i väskan från 1993 följde två kondomer, har märket Nam nam som broschyr från RFSU, SJ och Folkhälsoinstitutet som var alla tre var med och bekostade väskan. Det rörde sig om praktiska råd om utlandsvistelse, tågluffartips och aids-information. När väskan delades ut var intresset för tågluffning dalande efter storhetstiden på 1980-talet. [Fler semesterbilder från 90-talet i polaroidformat] 1991 var det sista stora året i Sverige sett i antalet tågluffare, i alla fall hittills.